E-Arşiv Fatura Çözümleri

Detaylı GIB Durum Kodları ve Açıklamaları – E-Fatura Hata Kodları Çözüm Rehberi

GIB Detaylı Durum Kodları ve Açıklamaları - E-Fatura Hata Kodları Çözüm Rehberi

GIB Durum Kodları Nedir ve Neden Önemlidir?

Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB), e-fatura kullanan mükellefler arasında ortak bir standart oluşturmak için sistemdeki her faturanın o anki halini ifade eden e-fatura durum kodları veya GİB durum kodları ile numaralandırır. Bu kodlar, faturalarda karşılaşılan hataların ve durumların takip edilmesini sağlar. E-faturaların doğru ve sağlıklı bir şekilde yönetilmesi, işletmelerin vergi süreçlerini daha etkili ve verimli hale getirir.

Neden GIB Durum Kodlarına Hakim Olmalısınız?

Elektronik fatura keserken karşılaşabileceğiniz e-fatura durum kodlarının bir liste halinde elinizin altında bulunması, işlemlerinizi hızlandırır ve olası hataların hızlı bir şekilde çözülmesini sağlar. Bu rehberde, en yaygın GIB durum kodlarını ve bu kodların ne anlama geldiğini sizlerle paylaşacağız.

En Yaygın GIB Durum Kodları ve Çözümleri

1000 – Zarf Kuyruğa Eklendi

Gönderici birim, içerisinde fatura bulunan zarfı oluşturur ve Merkez Birim’e (GİB) gönderir. Bu zarf Merkez Birimde kuyruğa alınır ve durumu “Zarf Kuyruğa Eklendi” olur. GİB’teki yoğunluğa göre güncellenmesi beklenmelidir.

1100 – Zarf İşleniyor

Kuyruğa alınan zarf, sırası geldiğinde işlenmeye başlar. Bu aşamada, zarfın durumu “Zarf İşleniyor” olur. “1000” ve “1100” statülerinde zarf GİB’e iletilmiştir.

1110 – ZIP Dosyası Değil

Zarfın, GİB’in belirlediği standartlara uygun olmaması durumunda bu hata alınır. Gönderilen zarf formatı “.ZIP” olmalıdır. Faturaların yeniden gönderilmesi gereklidir.

1130 – ZIP Açılamadı

Zarf okunamadığı durumlarda bu hata alınır. GIB sisteminde geçici bir durum olabilir ya da zarfın dosyasında hata olabilir. Dosyada hata varsa, yeniden zarflanıp gönderilmesi gerekmektedir.

1160 – XML Şema Kontrolünden Geçemedi

GİB şema kontrollerinden geçemeyen bir faturanın, alıcının sisteminde de XML kontrollerinden geçebilmesi gerekir. Bilgiler kontrol edilip, GİB’in belirlediği standartlara uygun hale getirilmelidir.

1210 -DOKUMAN BULUNAN ADRESE GÖNDERİLEMEDİ

GİB’in tekrar gönderme denemesi sonlandıktan sonra, 1215 durum kodu alınır ise faturalar yeniden gönderilmeli

1215 -DOKÜMAN GÖNDERİMİ BAŞARISIZ. TEKRAR GÖNDERME SONLANDI

Faturalar yeniden gönderilmeli

1220 -HEDEFTEN SİSTEM YANITI GELMEDİ

Bu durum kodundan sonra 1230 HEDEFTEN SİSTEM YANITI BAŞARISIZ GELDİ durum kodu alınır ise Faturalar yeniden gönderilmelidir.

1230 -HEDEFTEN SİSTEM YANITI BAŞARISIZ GELDİ

Faturalar yeniden gönderilmeli

 

Detaylı GIB Durum Kodları ve Açıklamaları

GİB DURUM KODLARIİlgili durum kodu alındığında yapılması gereken işlem
*1000ZARF KUYRUĞA EKLENDİDurum kodunun güncellenmesi beklenmelidir.
*1100ZARF İŞLENİYORDurum kodunun güncellenmesi beklenmelidir.
1110ZIP DOSYASI DEĞİLFaturalar yeniden gönderilmeli
1111ZARF ID UZUNLUĞU GEÇERSİZFaturalar yeniden gönderilmeli
1120ZARF ARŞİVDEN KOPYALANAMADIFaturalar yeniden gönderilmeli
1130ZIP AÇILAMADIFaturalar yeniden gönderilmeli
1131ZIP BİR DOSYA İÇERMELİFaturalar yeniden gönderilmeli
1132XML DOSYASI DEĞİLFaturalar yeniden gönderilmeli
1133ZARF ID VE XML DOSYASININ ADI AYNI OLMALIFaturalar yeniden gönderilmeli
1140DOKUMAN AYRIŞTIRILAMADIFaturalar yeniden gönderilmeli
1141ZARF ID YOKFaturalar yeniden gönderilmeli
1142ZARF ID VE ZIP DOSYASI ADI AYNI OLMALIFaturalar yeniden gönderilmeli
1143GEÇERSİZ VERSİYONFaturalar yeniden gönderilmeli
1150SCHEMATRON KONTROL SONUCU HATALIFaturalar yeniden gönderilmeli
1160XML SEMA KONTROLÜNDEN GEÇEMEDİFaturalar yeniden gönderilmeli
1161İMZA SAHİBİ TCKN VKN ALINAMADIFaturalar yeniden gönderilmeli
1162İMZA KAYDEDİLEMEDİFaturalar yeniden gönderilmeli
1163GÖNDERİLEN ZARF SİSTEMDE DAHA ÖNCE KAYITLI OLAN BİR FATURAYI İÇERMEKTEDİRFaturalar yeniden gönderilmeli
1170YETKİ KONTROL EDİLEMEDİFaturalar yeniden gönderilmeli
1171GÖNDERİCİ BİRİM YETKİSİ YOKFaturalar yeniden gönderilmeli
1172POSTA KUTUSU YETKİSİ YOKFaturalar yeniden gönderilmeli
1175İMZA YETKİSİ KONTROL EDİLEMEDİFaturalar yeniden gönderilmeli
1176İMZA SAHİBİ YETKİSİZFaturalar yeniden gönderilmeli
1177GEÇERSİZ İMZAFaturalar yeniden gönderilmeli
1180ADRES KONTROL EDİLEMEDİFaturalar yeniden gönderilmeli
1181ADRES BULUNAMADIFaturalar yeniden gönderilmeli
1182KULLANICI EKLENEMEDİFaturalar yeniden gönderilmeli
1183KULLANICI SİLİNEMEDİFaturalar yeniden gönderilmeli
1190SİSTEM YANITI HAZIRLANAMADIFaturalar yeniden gönderilmeli
1195SİSTEM HATASIFaturalar yeniden gönderilmeli
1200ZARF BAŞARIYLA İŞLENDİ-
*1210DOKUMAN BULUNAN ADRESE GÖNDERİLEMEDİGİB'in tekrar gönderme denemesi sonlandıktan sonra, 1215 durum kodu alınır ise faturalar yeniden gönderilmeli
1215DOKÜMAN GÖNDERİMİ BAŞARISIZ. TEKRAR GÖNDERME SONLANDIFaturalar yeniden gönderilmeli
*1220HEDEFTEN SİSTEM YANITI GELMEDİBu durum kodundan sonra 1230 HEDEFTEN SİSTEM YANITI BAŞARISIZ GELDİ durum kodu alınır ise Faturalar yeniden gönderilmelidir.
1230HEDEFTEN SİSTEM YANITI BAŞARISIZ GELDİFaturalar yeniden gönderilmeli
*1300BAŞARIYLA TAMAMLANDI-

Faturaların yeniden gönderilme aşamaları:

  • Kodların başında “*” işareti var ise;

İlgili durum kodları alındığında, satış faturasının aynı ETTN ile gönderimine izin verilmez. e-Fatura uygulaması normal işleyişinde bu faturaların tekrar gönderimine gerek duyulmamaktadır. Ancak özel bir durum ile karşılaşılıp faturanın tekrar gönderimi gerekirse aşağıda belirtilen işlem adımları uygulanır.

  1. Connect- Diğer İşlemler- Arşiv bölümünden ilgili fatura paketleri çıkartılır.
  2. Ticari ürün tarafında ilgili fatura çıkartılır, daha sonra yeni fatura oluşturulup kaydedilir.
  3. Kaydedilen yeni satış faturası gönderilir.
  • Kodların başında “*” işareti yok ise;

İlgili durum kodları alındığında, satış faturasının aynı ETTN ile tekrar gönderimine izin verilir.

  1. Aşağıdaki işlemler gerçekleştirilmeden önce Connect/Çalışma Parametreleri/Doküman Parametreleri “Paketleri gruplayıp birleştir” seçeneği işaretli olmalıdır.
  2. Connect- Diğer İşlemler- Arşiv bölümünden ilgili fatura paketleri çıkartılır.
  3. Eğer belgedeki ya da zarftaki eksiklikten dolayı (Geçersiz imza, Schematron Kontrol Sonucu Hatalı vb.) durum kodlarından biri alınmış ise, belge ya da zarfta ilgili hata düzeltilir. Eğer alınan durum kodu sistem hatası ise, değişiklik yapılmaz.
  4. Satış faturası tekrar gönderilir.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir